Βάζει λουκέτο η εταιρεία «Καλλιμάνης Ιονίου ΑΕ» στη μονάδα παραγωγής της στους Σφακιώτες Λευκάδας

Η εταιρεία «Καλλιμάνης» είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις επεξεργασίας κατεψυγμένων αλιευμάτων -μεταποίησης και εμπορίας- που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

kallimanisthalassina1 Ο όμιλος «Καλλιμάνη» με πέντε θυγατρικές εταιρείες στο Αίγιο και τη Λευκάδα είχε εξαγοράσει το 2001 ομοειδή επιχείρηση στους Σφακιώτες Λευκάδας -με την οποία συνεργαζόταν κάνοντας φασόν για την ίδια-

συστήνοντας την εταιρεία «Καλλιμάνης Ιονίου ΑΕ» και προωθώντας νέα προϊόντα στην αγορά.

Σήμερα βάζει λουκέτο στην επιχείρησή της στη Λευκάδα, πετώντας στο δρόμο 16 εργαζόμενους, στη συντριπτική τους πλειοψηφία γυναίκες κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης. Η εργοδοσία ανακοίνωσε το κλείσιμο της επιχείρησης, καθώς προχωρά σε συγχώνευση και μεταφορά των δραστηριοτήτων της σε παρακείμενη μονάδα που διατηρεί στο Αίγιο, προσφέροντας μάλιστα τη «δυνατότητα» στους εργαζόμενους να ξεσπιτωθούν και να ακολουθήσουν την επιχείρηση.

Το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας συναντήθηκε χτες το πρωί με τους εργαζόμενους, καλώντας να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην εργασία, να αγωνιστούν ενάντια στο δρομολογούμενο κλείσιμο, να παλέψουν για το σύνολο των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Σοβαρά ερωτήματα δημιουργεί η στάση συνδικαλίστριας του ΣΥΝ (Γραμματέας του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων) και διευθύντριας στη συγκεκριμένη επιχείρηση, καθώς, ενώ γνώριζε για το φιρμάνι της εργοδοσίας, απέφυγε με διάφορα προσχήματα να ενημερώσει έγκαιρα το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας.

Πηγή: Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»

11 Σχόλια

Filed under Δήμος Σφακιωτών, Εργατικά, Κοινωνικά θέματα

11 responses to “Βάζει λουκέτο η εταιρεία «Καλλιμάνης Ιονίου ΑΕ» στη μονάδα παραγωγής της στους Σφακιώτες Λευκάδας

  1. Κωνσταντίνα και Ιωάννα Παπαδοπούλου

    Προς τον συντάκτη του ανωτέρω άρθρου:
    Τα κακόβουλα υπονοούμενα που αφήνετε εις βάρος εργαζομένης της εταιρίας, όχι μόνο δεν σας τιμούν αλλά σας τοποθετούν στη θέση σας ως αναξιόπιστου. Η εργαζόμενη προς την οποία κατευθύνετε τα βέλη σας, και η οποία μάλιστα τυγχάνει της συμπαράστασης όλων των εργαζομένων, όχι μόνο δεν είναι συνδικαλίστρια του ΣΥΝ, αλλά και η ίδια, ως εκ τούτου, έχασε επίσης τη δουλειά της. Ωστόσο αυτό φαίνεται να μην σας αφορά και πολύ αφού, προκειμένου να εξυπηρετήσετε τους σκοπούς σας (ή όσων σας προέτρεψαν να συντάξετε το συγκεκριμένο άρθρο), δεν διστάζετε να λασπολογείτε και να αφήνετε κακεντρεχή υπονοούμενα χωρίς νωρίτερα να έχετε κάνει την απαιτούμενη έρευνα. Οι άνθρωποι που εργάζονταν στη΄συγκεκριμένη μονάδα, έχασαν τη δουλειά τους. Εκείνο που χρειάζονται λοιπόν, είναι ουσιαστική υποστήριξη και όχι λαϊκιστές «σωτήρες» που δήθεν υπερασπίζονται τα εργασιακά δικαιώματα ενώ επί της ουσίας δρουν υπονομευτικά για να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα.

  2. Αν έσφαλα κάπου είναι ότι δεν ανέφερα -όπως έχω κάνει μέχρι τώρα σε όλες τις «δανεισμένες» αναρτήσεις- την πρωτογενή πηγή του άρθρου. Για το γεγονός αυτό ζητώ πράγματι συγνώμη. Ήταν λάθος μου και επανορθώνω. Το άρθρο λοιπόν ως έχει, στις δύο τελευταίες τουλάχιστον παραγράφους που φαίνεται να σας ενόχλησαν, δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης» στο φύλλο της Παρασκευής 7 Νοεμβρίου 2008
    (http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=4801592&publDate=7/11/2008 ). Ήταν και ένας από τους λόγους που δεν θεώρησα απαραίτητο να αναφέρω την πηγή, μιας και η συγκεκριμένη εφημερίδα δεν απαγορεύει την αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του περιεχομένου της. Τώρα η εν λόγω εφημερίδα, μία από τις αρχαιότερες στον ελληνικό χώρο και ταγμένη κατά γενική ομολογία από τα γεννοφάσκια της στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, δεν μπορεί αναμφισβήτητα να κατηγορηθεί για αναξιοπιστία ή λασπολογία. Γι’ αυτά που γράφει έχει κάνει σίγουρα την απαιτούμενη έρευνα.

    Ο «Ριζοσπάστης» επανήλθε πάλι σήμερα (φύλλο Σαββάτου 8/11/2008) με δημοσίευμά του -μετά την επίσκεψη του Εργατικού Κέντρου Λευκάδας στην επιχείρησή (σας) που απειλείται με κλείσιμο- και αναφέρεται πάλι στη συγκεκριμένη εργαζόμενη, που είναι ταυτόχρονα και διευθύντρια της επιχείρησης, κατανομάζοντάς την αυτή τη φορά. Είναι η εργαζόμενη η οποία «τυγχάνει της συμπαράστασης όλων των εργαζομένων» σύμφωνα με το σχόλιό σας.

    Γράφει λοιπόν ο Ριζοσπάστης (9/11/2008):

    «Μάχη ενάντια σε απολύσεις και τρομοκρατία

    Καθημερινή αναμέτρηση στους τόπους δουλειάς, με τις ταξικές δυνάμεις να πρωτοστατούν στην οργάνωση του αγώνα

    Με τις δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού να αλείφουν βούτυρο στο ψωμί της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, οξύνεται η αντεργατική επίθεση του κεφαλαίου, με αφορμή και την οικονομική κρίση. Χτες, αντιπροσωπεία του ταξικού Εργατικού Κέντρου Λευκάδας (ΕΚΛ) ήρθε αντιμέτωπη με τις προσπάθειες της συνδικαλίστριας του ΣΥΝ και γραμματέα του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αργυρώς Νικολοπούλου, που είναι ταυτόχρονα διευθύντρια της επιχείρησης «ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ ΑΕ», να εμποδίσει την κινητοποίηση των εργαζομένων, καθώς στο εργοστάσιο της Λευκάδας η εργοδοσία ετοιμάζεται να βάλει λουκέτο.

    Οπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές, η συνδικαλίστρια υιοθέτησε επιχείρημα «συναδέλφου» της για «αφόρητες συνθήκες εργασίας σε περίπτωση που η εργοδοσία υποχρεωθεί να μην κλείσει το εργοστάσιο». Ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, όταν οι αντιπρόσωποι του ΕΚΛ αντέδρασαν, εκείνη τους ζήτησε να φύγουν, με τη βοήθεια τραμπούκου της εργοδοσίας. Αργά χτες το βράδυ έγινε κοινή συνάντηση του ΕΚΛ και του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων για να καθοριστούν τα βήματα που θα ακολουθηθούν για τους εργαζόμενους της επιχείρησης «ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ ΑΕ».»

    Θα ήθελα τέλος για την πληρότητα του θέματος να παραθέσω τη σημερινή καταγγελία του Προεδρείου του Εργατικού Κέντρου Λευκάδας – Βόνιτσας όπως δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο (Τα Νέα της Λευκάδας, Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008):

    «Καταγγέλουμε την ξαφνική απόφαση της εταιρείας «ΚΑΛΛΙΜΑNΗΣ Α.Ε.» να πετάξει στο δρόμο 16 οικογένειες σε μια ιδιαίτερα προβληματική περιοχή όπως είναι η ορεινή Λευκάδα.

    Απαιτούμε να μην κλείσει η επιχείρηση και να μη χαθούν άλλες θέσεις εργασίας.

    Σαν Εργατικό Κέντρο και Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων, θα κάνουμε όλες τις δυνατές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις για να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας, στηρίζοντας ολόπλευρα τους εργαζόμενους.

    Ήδη σήμερα το πρωϊ στις 8:30 πήγαμε στην επιχείρηση, ενημερώσαμε τους εργαζόμενους για τα δικαιώματά τους και τους καλέσαμε να αντισταθούν και να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στην εργασία.

    ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ – ΒΟΝΙΤΣΑΣ»

    Νομίζω τα λόγια περισεύουν…

  3. Aporo

    Πολλά λάθη για επαγγελματία…

  4. Ιωάννα Παπαδοπούλου

    Αν θεωρείτε κύριε skare (?) ότι, με το να παραθέτετε απόσπασμα από μία «κατά γενική ομολογία» στρατευμένη κομματικά εφημερίδα, ενισχύεται την αντικειμενικότητά σας τότε ΝΑΙ, επιτρέψτε μου να συμφωνήσω μαζί σας: τα λόγια περισσεύουν.. Εγώ βλέπετε είμαι υποκειμενική..γράφω την άποψη μου με όνομα και επώνυμο χωρίς να κρύβομαι πίσω από καμία πηγή και καμία «αντικειμενική και αξιόπιστη» εφημερίδα..

    **έθεσα τη φράση “κατά γενική ομολογία” σε εισαγωγικά γιατί προσωπικά δεν ασπάζομαι τις φαμφάρες και τα προπαγανδιστικά λογύδρια εντυπωσιασμού, όσο για το “αντικειμενική εφημερίδα” το οξύμωρο της φράσης είναι πιστεύω πασιφανές..(ε…κατά γενική ομολογία)!!

    Ωστόσο, δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να διαφωνούμε για το αν η κ. Νικολοπούλου έχει τη στήριξη των επί σειρά ετών συναδέλφων της ,απέναντι στην πρωτοφανή στοχοποίηση που δέχεται και στην προσπάθεια ορισμένων να την καταστήσουν αποδιοπομπαίο τράγο.. ιδού η Ρόδος..εσείς ως ντόπιος λευκαδίτης που αποφασίσατε να αναρτήσετε το συγκεκριμένο άρθρο είναι πολύ εύκολο να βρείτε την εν λόγω κυρία και τους συναδέλφους της και να διασταυρώσετε την εγκυρότητά του.. ας ρωτήσουμε, λοιπόν, στο όνομα “της πληρότητας του θέματος” όπως πολύ ωραία το θέσατε…αλλά να ρωτήσουμε αυτούς που ξέρουν…τους “από μέσα”.. αυτούς που συνεργάστηκαν μαζί της…τους 16 που έχασαν τη δουλειά τους..(που είναι 16 ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ και θα το τονίζω και θα το ξανατονίζω γιατί συγχωρήστε με δεν είμαι ο Ριζοσπάστης και ναι είμαι υποκειμενική “αναμφισβήτητα και με την απαιτούμενη έρευνα”)…………………………………..

  5. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΟΠΩΣ ΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΜΑ. ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΩ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΑΠΛΑ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΚΑΘΑΡΑ ΑΠΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ, ΚΑΘΟΤΙ ΤΥΓΧΑΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΙΔ. ΔΙΚΑΙΟΥ Τ.Ε.Ο. Α.Ε (ΔΙΟΔΙΑ), ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΩΛΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΛΙΓΟ 600 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΛΥΠΗΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΡΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ, ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΝΤΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΘΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΡΟΚΥΨΕΙ.ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΗ, ΕΝΩΜΕΝΗ ΔΡΑΣΗ, ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΟΣΠΑΡΑΓΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ; ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ. ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ. Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ! Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ. ΑΥΤΗ ΧΑΙΡΕΤΑΙ, ΟΠΩΣ Ο ΛΥΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΠΟΥΜΠΟΥΛΑ. ΤΑ ΔΕ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΕΡΙ «ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ» ΚΑΙ «ΤΑΞΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ», ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΤΑ ΑΚΟΥΩ ΒΕΡΕΣΕ Η’ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΛΕΩ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΟΦΕΛΟΥΝ ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ. ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΝΟΝΤΑΙ. ΟΙ ΔΕ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΤΑΞΙΚΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ, ΑΔΕΣΜΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ, ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ ΠΩ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΝΙΧΡΗ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑ, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΝΩΜΟΝΑ. ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ. ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΡΟΠΟ. ΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ. ΤΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΝΕΝΟΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑΣ ΒΕΒΑΙΑ, ΟΠΟΙΑΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ». ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΚΟΙΝΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ, ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ, ΑΓΩΝΕΣ. ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΟΣΟΙ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΚΟΤΗΤΑ, Η ΤΑΞΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ ΝΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ. ΑΣ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΝΑ ΠΟΔΗΓΕΤΕΙ, ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΟΜΙΣΗ ΚΑΘΑΡΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΛΩΝ, ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΕΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ «ΠΑΤΕΡΟΥΛΗΔΩΝ», «ΠΑΤΡΙΩΤΩΝ-ΗΡΩΩΝ» ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΛΛΩΝ. Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ! ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΚΡΙΣΗΣ ΠΟΥ ΣΤΟΧΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΘΥΜΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
    ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ: ΑΣ ΜΗ ΞΕΧΝΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ, ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΕΙ ΕΚΛΕΓΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. Σ’ΑΥΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΛΟΓΟΔΟΤΟΥΝ. ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΗΓΑΖΕΙ Η ΟΠΟΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΥΠΕΡ ΑΥΤΩΝ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ.ΑΝ ΟΜΩΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΥΤΗ ΥΠΕΡ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΑΛΛΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΕΛΕΞΑΝ. ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. ΓΙ’ΑΥΤΟ ΑΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΑΛΠΩΡΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ Η’ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΡΕΚΛΩΝ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΜΕΤΑ ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ ΑΛΛΑ ΕΜΜΕΣΩΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΜΕΤ’ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΑ.

  6. παλιοβορος

    Κοιταζοντας το δεντρο χασαμε το δασος ,μαυρα χριστουγενα για τους απολυμενους, και ερχοντε και πιο ζορικα,
    απο τη μια η ιστορικη εφημεριδα, που εχει ιστορια…………
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=913327
    Απο την αλλη καπιοι που πρεπει να αποδειξουν το αυτονοητο ……….του πας μη ελλην βαρβαρος….
    Για το προεδρο το κ. Μουζακι εχω αυτη την ερωτηση http://kolivata.blogspot.com/2008/08/blog-post_15.html

    Και παμε ολοι μαζι ταμειο ανεργιας οσο ειναι ακομη ανοιχτο

  7. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΟΥ nikiana.wordpress.com : ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ Ο «ΠΑΛΙΟΒΟΡΟΣ», ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΕΚΤΕΝΕΣΤΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ kolivata.blogspot.com. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΟΠΩΣ, ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ, ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!

  8. Νομίζω ότι οφείλω, και ως διαχειριστής του ιστολογίου, να δώσω κάποιες απαντήσεις, κλείνοντας από τη πλευρά μου τουλάχιστον το θέμα αυτό.

    Προς την κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου:

    1) Η «ανωνυμία» μου, που δεν είναι ακριβώς απόλυτη -η ταυτότητά μου σκιαγραφείται α) στη ρουμπρίκα «Για μένα» του ιστολογίου μου και β) στους συνδέσμους «Λευκαδίτικα» -à «Η προσωπική μου ιστοσελίδα»- δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι γράφω κάτι χωρίς να αναλαμβάνω και την ευθύνη των γραπτών μου. Έστω και αν στην προκειμένη περίπτωση έκανα μόνο αναδημοσίευση ενός άρθρου εφημερίδας. Είναι όμως συνηθισμένο φαινόμενο στο χώρο της επονομαζόμενης μπλογκόσφαιρας να χρησιμοποιεί ο διαχειριστής κάποιου ιστολογίου τις περισσότερες φορές ένα ψευδώνυμο (nickname). Μπορεί να μην είναι σωστό, αλλά έτσι συνηθίζεται. Το ονοματεπώνυμό μου πάντως είναι: Φίλιππος Κολυβάς, και μένω στο χωριό Νικιάνα του Δ.Δ. Αλεξάνδρου του Δήμου Λευκάδας.

    2) Είμαι ο τελευταίος που θα αμφισβητήσω την αντικειμενικότητα και εγκυρότητα μιας εφημερίδας, όπως είναι ο «Ριζοσπάστης»: «Απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο». Ας αφήσουμε όμως «τη κατά γενική ομολογία κομματικά στρατευμένη εφημερίδα» -δεν το αμφισβητεί εξάλλου έτσι ή αλλιώς, το διατυμπανίζει μάλιστα φαρδιά πλατιά στο λογότυπό της- και ας δούμε τι λένε πράγματι… οι ντόπιοι Λευκαδίτες για το όλον θέμα και την εν λόγω κυρία, την υπεράσπιση της οποίας έχετε αναλάβει εργολαβικά, για ευνόητους (σε μένα) λόγους.

    Αντιγράφω από ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Λευκάδας, οι εκπρόσωποι του οποίου είναι σε θέση να γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, με ημερομηνία 8/11/2008 όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων:

    «… Το Εργατικό Κέντρο πληροφορήθηκε για το κλείσιμο τυχαία και όχι από την συναδέλφισσα συνδικαλίστρια της «Αυτόνομης Περέμβασης» (γραμματέας ΔΣ Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων) η οποία ήταν και διευθύντια της επιχείρησης. Μετά την πρώτη επίσκεψη στην επιχείρηση για να στηρίξουμε τους συναδέλφους και την προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας, τον καθορισμό της τριμερούς συνάντησης, την άλλη μέρα ξαναεπισκεφτήκαμε τους συναδέλφους. Τους ενημερώσαμε και προσπαθήσαμε να τους εμψυχώσουμε στην διεκδίκηση των θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα για τις ηλικιωμένες εργαζόμενες που δεν έχουν προοπτική εργασίας, και χάνουν τα όποια ένσημα είχαν.

    Μετά την θετική στάση της πλειοψηφίας των εργαζομένων να αγωνιστούμε να μην κλείσει η επιχείρηση, μία από τις εργαζόμενες άρχισε να κινδυνολογεί για την τρομοκράτηση που θα υπάρχει αν χαλάσουν τα σχέδια της επιχείρησης και παραμείνει σε λειτουργία!! Τότε η «συνδικαλίστρια» της Α(υτόνομης) Π(αρέμβασης) αντί να αντικρούσει την κινδυνολογία την ενίσχυσε με οργίλο ύφος και όταν παρατηρήθηκε από τον Γραμματέα του Εργατικού Κέντρου για την απαράδεκτη στάση της, του άνοιξε την πόρτα διατάζοντάς τον να περάσει έξω!!! Σε βοήθειά της συνέτρεξε και ο διευθυντής παραγωγής σε ρόλο μπράβου.

    Το ΔΣ του Εργατικού Κέντρου καταγγέλει σε όλους τους εργαζόμενους τις μεθοδεύσεις της εργοδοσίας που σε μια εποχή που τα εισοδήματα των εργαζομένων εξανεμίζονται αυτή επιλέγει να τους στείλει στην ανεργία για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Καταγγέλει και καταδικάζει την συμπεριφορά της «συνδικαλίστριας» που έδειξε ανάγλυφα τον ρόλο του εργοδοτικού συνδικαλισμού και καλεί τους εργαζόμενους στην επιχείρηση να διεκδικήσουν το δικαίωμα στην εργασία αγνοώντας την τρομοκρατία της εργοδοσίας….»

    Απλά λόγια νομίζω καθαρά και σταράτα που βάζουν τον καθένα στη θέση του.

    Προς τον „aporo“

    Δεν καταλαβαίνω. Επαγγελματίας ως προς τι; Η τελευταία μου δουλειά μεταφραστής και φοροτεχνικός ήταν. Σκοπός του ιστολογίου είναι κύρια η πληροφόρηση σε ό,τι έχει να κάνει κυρίως με το όμορφο νησί μας τη Λευκάδα.

    Προς τον κ. Μουζάκη

    Θα αναδημοσιεύσω την απάντησή σας στο άλλο ιστολόγιο, όταν ο διαχειριστής του την εγκρίνει. Ως ώρας τουλάχιστον δεν το έχει κάνει.

  9. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    ΑΞΙΟΤΙΜΕ κ. ΚΟΛΥΒΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΟΜΩΣ, ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΕΥΘΥΝΕΣΤΕ ΕΣΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΜΟΥ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ. ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.

  10. παλιοβορος

    Aξιοτιμε κ. Μουζακι θελω να σας πληροφορισω οτι δεν εχω λαβει καμια απαντηση.
    Και δεν εχω προβλημα να δημοσιευσω οτιδιποτε οσο και μεγαλο αν ειναι.

  11. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    Είναι η πολλοστή φορά που καλούμε να απαντήσω σε ανάλογου είδους σχόλια, ερωτήματα, υπονοούμενα και καταγγελίες όπως αυτό που εξέφρασε ο χρήστης «παλιοβορός» στο ιστολόγιο kolivata.blogspot.com με θέμα «Διόδια Κορίνθου». Η συγκεκριμένη καταγγελία, σε σχέση με τον χρόνο και τον τόπο που αναφέρεται, δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την ΤΕΟ ΑΕ και δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους εργαζομένους-υπαλλήλους της, τους οποίους και εκπροσωπώ. Όπως είναι ήδη γνωστό, απο τις 04 Αυγούστου 2008, ο εν λόγω σταθμός διοδίων, όπως και όλοι οι υπόλοιποι της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών, δεν ανήκουν στην δικαιοδοσία της ΤΕΟ ΑΕ αλλά, σύμφωνα με την κυρωθείσα σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του έργου Βορειοδυτικός άξονας Πελλοπονήσου (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Λεύκτρο-Σπάρτη), έχουν παραχωρηθεί στην εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για περίοδο χρήσης 30 ετών. Επομένως το περιστατικό που περιγράφετε αφορά την εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ και τους υπαλλήλους της που, όμως σε καμία περίπτωση, δεν ισχυρίζομαι προσωπικά ότι η συγκεκριμένη υπάλληλος παρανόμησε εις βάρος των διερχόμενων οδηγών ή ότι λειτούργησε ιδιοτελώς ή ότι παρενέβει εντολές της εταιρείας.
    Η ΤΕΟ ΑΕ αυτή τη στιγμή ελέγχει και διαχειρίζεται τον σταθμό διοδίων Μαλγάρων στη Θεσσαλονίκη ενώ ασκεί και την εποπτεία στην υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας. Όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί ανά την Ελλάδα έχουν παραχωρηθεί στις παραχωρησιούχους εταιρείες. Αναλυτικά:Οι Σ.Δ.Σπαθουβουνίου και Νεστάνης της εθνικής οδού Κορίνθου-Τριπόλεως στην ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ προκειμένου να κατασκευάσει τον Ανατολικό άξονα Πελλοπονήσου. Οι Σ.Δ. Αφιδνών-Πολυδενδρίου-Σχηματαρίου-Οινοφύτων-Τραγάνας της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας στην ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ προκειμένου να κατασκευάσει την Ιόνια Οδό.
    Οι Σ.Δ. Πελασγίας-Μοσχοχωρίου-Τεμπών-Λεπτοκαρυάς της εθνικής οδού Λαμίας-Θεσσαλονίκης στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ προκειμένου να κατασκευάσει το Πέταλο του Μαλιακού και τα Τέμπη.
    Απο το 2001, επι ΤΕΟ ΑΕ αλλά και σήμερα, στους Σ.Δ. λειτουργεί αυτοματοποιημένο σύστημα καταγραφής, κατηγοριοποίησης και τιμολόγησης οχημάτων με χρήση οπτικών ινών και φωτοκυττάρων το οποίο ο εκάστοτε υπάλληλος-εισπράκτορας μόνο χειρίζεται και σε καμία περίπτωση δεν δύναται να παρεμβαίνει σε αυτό. Γι’αυτό άλλωστε σε κάθε σταθμό διοδίων υπάρχει επί 24ώρου βάσεως υπεύθυνος τεχνικός υποστήριξης και ασφάλειας του συστήματος προς αποκατάσταση και επισκευή βλαβών.(Όλοι σας θα έχετε ακούσει κάποιες φορές, περνώντας απο τα διόδια μια σειρήνα να χτυπάει.Είναι η κλήση του εισπράκτορα προς τον τεχνικό προκειμένου να επέμβει για κάποια βλάβη που παρουσιάστηκε).
    Η περίοδος λοιπόν στην οποία αναφέρεστε, ήταν περίοδος προσαρμογής για τους νέους υπαλλήλους και περίοδος αναπροσαρμογής για την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, αφού αντικατέστησε πλήρως το προηγούμενο σύστημα είσπραξης με άλλο αποκλειστικά δικό της, ανάλογο και εφάμιλλο με αυτό των διοδίων της Αττικής Οδού, αφού και οι δύο εταιρείες είναι ιδίων συμφερόντων.(Οι εταιρείες ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ, ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ είναι ιδίων συμφερόντων).
    Αντιμέτωποι λοιπόν εργαζόμενοι και εταιρεία, με πρωτόγνωρες συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου και εξόδου οχημάτων σε ημέρες αιχμής, όπως η περίοδος του 15αύγουστου, και με το νέο τους σύστημα σε εφαρμογή, αναζήτησαν τρόπους αντιμετώπισης καθώς και την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ. Ιδίως στον συγκεκριμένο Σ.Δ. Ζευγολατιού που διαθέτει 2 μόνο λωρίδες κυκλοφορίας και 4 θυρίδες εξυπηρέτησης + 1 ΤΕΟpass. Γι’αυτό κι αν είχατε παρατηρήσει την συγκεκριμένη ημέρα, οι μπάρες των διοδίων ήταν μονίμως ανοιχτές, ενώ υπο συνθήκες κανονικής και ελεγχόμενης κίνησης ανεβοκατεβαίνουν. Επί ημερων ΤΕΟ ΑΕ, οι μπάρες ανοίγονταν σε ημέρες και ώρες αιχμής, μετά από εντολή της ιδίας αλλά και παρέμβαση της Τροχαίας Εθνικών Οδών για να αποσυμφορηθεί ο δρόμος και να απεγκλωβιστούν οι διερχόμενοι οδηγοί, οι οποίοι περνούσαν ελεύθερα ανα τακτά χρονικά διαστήματα διάρκειας 15-20 λεπτών. Η κίνηση αυτή της ΤΕΟ ΑΕ γινόταν προς όφελος των διερχόμενων οδηγών αλλά με ζημία για την ίδια αφού έχανε εισπράξεις. Πέρα απο τα κέρδη όμως υπάρχουν οι άνθρωποι, η κοινωνική ευθύνη και ευαισθησία. Έννοιες και αξίες που, επιτρέψτε μου να πω, είναι παντελώς άγνωστες και ανύπαρκτες για τις ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησης, που μοναδικό στόχο και σκοπό εχουν, όπως έμπρακτα απόδειξαν με την τελευταία αδικαιολόγητη και υπέρογκη αύξηση που έκαναν, το κέρδος τους. Πόσες φορές αλήθεια, απο τις 04/08/08, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, άφησε ελεύθερα τα διόδια; ούτε μια φορά!Ιδίως μετά την αύξηση, ουρές χλμ, πολύωρη αναμονή, χρονοβόρα εξυπηρέτηση απο τους υπαλλήλους της και είσπραξη τεράστιων ποσών για έργο που ΘΑ κατασκευάσει. Μία φορά μόνο άφησε τα διόδια ελεύθερα η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ στις Αφίδνες, μετά από παρέμβαση του ίδιου του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ.Ξανθόπουλου, έπειτα απο τις έντονες αντιδράσεις των διερχόμενων οδηγών και τις καταγγελίες που έγιναν στα ΜΜΕ. Δυνατότητα παρέμβασης απο την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων δεν υφίσταται πια, αφού δεν προβλέπεται στην σύμβαση παραχώρησης. Περιορίζεται μόνο σε εποπτικό έλεγχο και στην καταγραφή παραβάσεων του ΚΟΚ. Μετά λοιπόν τα παραπάνω, καλό θα ήταν πριν εκφράσουμε οποιεσδήποτε σκέψεις μας κακοπροαίρετες ή μη, να τις εξετάζουμε καλύτερα, βαθύτερα και ενδελεχότερα. Δεν είναι σωστό και τίμιο να προβαίνουμε άκριτα σε καταγγελίες «περί δήθεν συνεννόησης και συμφωνίας διαμοιρασμού προϊόντων υπεξαίρεσης μεταξύ του υπαλλήλου και του παρακείμενου αστυνομικού οργάνου», χωρίς στοιχεία και τεκμήρια αλλά βασιζόμενοι μόνο σε μαρτυρίες κάποιων που διέρχονται συχνά απο τα διόδια. Την επίκληση του γεγονότος ότι «περνάω, αφήνω 1 ευρώ, δεν παίρνω απόδειξη και φεύγω» δεν την δέχομαι σε καμία περίπτωση, ιδίως απο το 2001 και μετά που τέθηκε σε λειτουργία το αυτοματοποιημένο σύστημα είσπραξης διοδίων. Έχουν ειπωθεί πάρα πολλά κατά καιρούς εναντίον της ΤΕΟ ΑΕ, των δημόσιων διοδίων και των υπαλλήλων τους. Καταγγελίες απο ανάρμοστη και αγενή συμπεριφορά προς τους οδηγούς μέχρι κατηγορίες (αναπόδεικτες) για ιδιοποίηση χρημάτων.
    Από την 7χρονη θητεία μου στην ΤΕΟ ΑΕ ως απλός εργαζόμενος και την 2ετή εμπειρία μου ως εκπρόσωπος εργαζομένων επιβεβαιώνω εν μέρει τις πρώτες, αν και ελάχιστες και μεμονωμένες, διαψεύδω δε κατηγορηματικά τις δεύτερες. Δεν αποτελεί τακτική μου να υπερασπίζομαι για να δικαιολογήσω ή να συγκαλύψω συναδέλφους. Οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά είναι πάντοτε καταδικαστέα, κατακριτέα και προς αποφυγήν. Βέβαια, παντού υφίστανται αδυναμίες, αρρυθμίες, ελλείψεις. Γι’αυτό άλλωστε και οι εισηγήσεις του συλλόγου προς τη διοίκηση και οι συστάσεις προς τους συναδέλφους ήταν πάντα σε αυστηρότατο ύφος με στόχο να προστατευθούν οι ίδιοι και να θωρακιστούν απέναντι σε οποιαδήποτε εκούσια ή ακούσια κατηγορία. Θεωρώ αναγκαίο να τονίσω τούτο: σε μια κανονική, συνηθισμένη ημέρα με φυσιολογική κίνηση, ένας υπάλληλος διοδίων της ΤΕΟ ΑΕ, στην πρωινή ή απογευματινή βάρδια, «έκοβε», έξυπηρετούσε δηλαδή κατά μέσο όρο 3500 αυτοκίνητα με μόνο μισή ώρα διάλειμμα. Στις δε ημέρες αιχμής(σαββατοκύριακα, αργίες, διακοπές, καλοκαιρινή περίοδος) η εξυπηρέτηση αυτή έφτανε τα 5500 αυτοκίνητα/ ανά 8ωρο. Δεν θα πω τίποτα άλλο. Ας αναλογιστούν όλοι τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Ας κατανοήσουν τις συνθήκες και το περιβάλλον εργασίας και ας είναι πιο φειδωλοί και προσεκτικοί στις κατηγορίες-καταγγελίες. Επιτρέψτε μου τώρα να αναφερθώ και σε μια άλλη πλευρά, πέραν της καθαρά εισπρακτικής, του χαρακτήρα της ΤΕΟ ΑΕ. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι τα χρήματα των διοδίων που εισέπρατε η ΤΕΟ ΑΕ κατανέμονταν κατά 50% στο ΥΠΕΧΩΔΕ, κατά 30% στο Υπ.Οικ. και κατά 20% στην ΤΕΟ ΑΕ για ίδιες δαπάνες. Με όλα αυτά τα χρήματα που προέρχονται απο την ΤΕΟ ΑΕ χρηματοδοτούνται όλα τα δημόσια έργα υποδομής στην περιφέρεια -Νομαρχίες, Δήμοι, Κοινότητες-, η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου αλλά και των εθνικών οδών μέχρι πρότεινος (ΔΕΣΕ,ΔΕΚΕ, ΔΕΚΕΣΟ). Επίσης μην ξεχνάμε ότι στα τμήματα των εθνικών οδών που κατασκευάστηκαν εξ αρχής ή ανακατασκευάστηκαν( περιμετρική Πάτρας, τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος, σήραγγες Κακιάς Σκάλας, σήραγγα Κατερίνης, τμήμα Κατερίνης -Θεσ/κης, παρακάμψεις Αγρινίου, Άρτας, Αγ.Κων/νου και Καμένων Βούρλων) απο το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν επιβλήθηκαν νέα διόδια και δεν αυξήθηκε η τιμή των ήδη υπαρχόντων, κάτι που θα γίνει τώρα απο τις ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησεις.
    Ένα παράδειγμα χρημοτοδότησης απο πόρους της ΤΕΟ ΑΕ είναι η επισκευή της πλωτής γέφυρας Λευκάδος με το ποσό των 600.000 ευρώ. Είχαν δηδαδή τα χρήματα των οδηγών χαρακτήρα ανταποδοτικό μέσω έργων των Ν.Α.,ΟΤΑ, περιφερειών.
    Απο τον Μάρτιο του 2008 και σταδιακά μέχρι τον Αύγουστο 2008, 325 εργαζόμενοι της ΤΕΟ ΑΕ μετά την παραχώρηση των Σ.Δ.,στους οποίους δούλευαν, σε ιδιώτες, βρέθηκαν εκτός εργασίας παρά την θέλησή τους και χωρίς δική τους υπαιτιότητα περιμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες. Το αρχικό σχέδιο βέβαια ήταν άλλο. Εφιαλτικό όσο και τρομακτικό. Απόλυση των υπαλλήλων, μετά από ανεγκέφαλες εισηγήσεις διαφόρων τεχνοκρατών-συμβούλων προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά. Αυτό που μας έσωσε και άλλαξε τα σχέδια του υπουργείου ήταν ο κοινός, διαρκής και συντονισμένος αγώνας όλων των εργαζομένων. Δεν διαπραγματευτήκαμε. Απαιτήσαμε να γίνει σεβαστό το δικαίωμά μας στην εργασία για μια αξιοπρεπή διαβίωση και αποκατάσταση μετά από 7 έως και 20 χρόνια εργασίας. Να αναγνωριστεί έμπρακτα η συνεισφορά και η προσφορά μας ως υπάλληλοι της ΤΕΟ ΑΕ. Καταφέραμε να ενεργοποιήσουμε τα κοινωνικά ανακλαστικά του υπουργού και τελικά να εισακουστούμε πετυχαίνοντας τον στόχο μας. Εργασιακή αποκατάσταση για όλους και όχι πέταγμα στο καλάθι της αχρηστίας και της ανεργίας. Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι η σταδιακή κατάργηση της ΤΕΟ ΑΕ ως δημόσιου φορέα διαχείρησης του δικτύου των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων και η διάλυσή της αποτελεί σημαντικό πλήγμα για τους χρήστες οδηγούς και το κοινωνικό σύνολο γενικότερα.
    Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και συγνώμη για την μακρυγορία. Επιβάλλοταν περισσότερο απο κάθε άλλη φορά.

Σχολιάστε