Ακρωτήρι Λευκάτας ή Κάβος της Κυράς

Το Ακρωτήρι Λευκάτας ή Κάβος της Κυράς απ’  όπου πήρε και το όνομά του το νησί της Λευκάδας. Λευκοί απόκρημνοι βράχοι, το νοτιότερο ακρωτήρι της Λευκάδας. Από εκεί έπεσε στο πέλαγος και βρήκε το θάνατο, σύμφωνα με τη παράδοση, η αρχαία ποιήτρια Σαπφώ, απελπισμένη από τον άτυχο έρωτά της για τον Φάωνα.

lefkatas_01

[…]
Και είπα, όλα γύρω βλέποντας:
Νησί,
αβασίλευτη στο πέλαο δόξα,
ω ριζωμένο
στο πολύβοο διάστημα,
και στου Ομήρου το στίχο
λουσμένο,
βυθισμένο στον ύμνο!
   
Δάσο όλο δρυ στην κορφή σου,
σιδερόχορδη ανάβρα
που αχνίσαν τα σπλάχνα μου απάνω
ολοκαύτωμα θείο,
και η άκρη σου τρέμει σα φύλλο,
μέσα βροντάει ο Λευκάτας,
μαζώνεται η μπόρα,
ξεσπάει μες στο θείον ελαιώνα,
τρικυμίζει το πέλαο,
νησί μου·
άλλη θροφή από τη θροφή μου
δε θα βρω,
απ’ την ψυχή μου άλλη ψυχή,
άλλο κορμί από το κορμί μου.
[…]
Αλαφροΐσκιωτος. O Βαθύς Λόγος
Άγγελος Σικελιανός

lefkatas_02

Σχολιάστε

Filed under Λευκάδα, Σκόρπια Ποίηση

Σχολιάστε