Δεν πάμε καλά – Τα πορίσματα της έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το Ν. Λευκάδας

Δόθηκαν πρόσφατα -Τρίτη 24.11.2009- στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα της έρευνας του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ. Αρκετά από τα στοιχεία της έρευνας είναι άκρως αποκαλυπτικά για τους ταξικούς φραγμούς, αφού απ’ ό,τι φαίνεται μόνο στο όνομα η Παιδεία είναι δωρεάν.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα οι μαθητές στα ιδιωτικά Γυμνάσια, Λύκεια και ΤΕΕ αποδίδουν πολύ καλύτερα από τους συμμαθητές τους στα δημόσια σχολεία. Στο Λύκειο μάλιστα, όπου λόγω των Πανελληνίων Εξετάσεων δεν είναι εύκολο να αποδοθεί αυτό στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, φαίνεται ότι «καλά» και «άριστα» αποδίδει το 56,5% των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία, ενώ στα δημόσια το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 33,3%. Συνολικά και σε ετήσια βάση, τα νοικοκυριά δαπανούν 804 εκατ. ευρώ για την προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1,3 δισ. ευρώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 1,4 δισ. ευρώ στην τριτοβάθμια.

Προκύπτουν επίσης από την έρευνα μεγάλες γεωγραφικές ανισότητες στην εκπαίδευση μεταξύ των διαφόρων περιοχών της χώρας, όπου σε άλλες υπάρχει μεγάλη μαθητική διαρροή και αλλού υψηλή αποτυχία στις εισαγωγικές.

Στα του οίκου μας τώρα. Σύμφωνα με την έρευνα και τις τιμές των εκπαιδευτικών δεικτών, που φαίνονται στον πιο κάτω πίνακα:

  1. Ως προς τα Αδύνατα Σημεία του Νομού επτά από τα δέκα μεγέθη εμφανίζουν τάση επιδείνωσης σύμφωνα με τη μεταβολή της τριετίας 2004-2007. Αυτά είναι: ΤΕΕ-Συγκράτηση: -76,3%, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Συγκράτηση: -65,2%, ΛΥΚΕΙΟ-Συγκράτηση: -47,4%, ΤΕΕ-Υποδομές: -26,3%, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Προσωπικό: -16,9%, ΔΗΜΟΤΙΚΟ-Υποδομές: -15,8%, ΤΕΕ-Προσωπικό: -5,2%. Ο Δείκτης Συγκράτησης του μαθητικού πληθυσμού, για να σταθούμε μόνο σ’ αυτόν, αφορά στην πρόωρη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο νομός της Λευκάδας συγκαταλέγεται -είναι τέταρτος στη σειρά- σε αυτούς που υπολείπονται (bottom10) στον Δείκτη μαζί με τους νομούς Δυτικής Αττικής, Ροδόπης, Ηρακλείου, Ξάνθης, Κέρκυρας, Λασιθίου, Ηλείας, Δωδεκανήσου και Πειραιώς. Η διαρροή δε του μαθητικού πληθυσμού είναι ιδιαίτερα αυξημένη στα ΤΕΕ.
  2. Ως προς τα Δυνατά Σημεία του Νομού δύο από τα επτά μεγέθη εμφανίζουν τάση επιδείνωσης σύμφωνα με τη μεταβολή της τριετίας 2004-2007. Αυτά είναι: ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Υποδομές: -5,4% και το ΔΗΜΟΤΙΚΟ-Συγκράτηση: -3,4%, ενώ ο δείκτης ΔΗΜΟΤΙΚΟ-Επίδοση παραμένει αμετάβλητος μέσα στην τριετία.

Όποιος θέλει μπορεί να αποθηκεύσει και να διαβάσει ως αρχείο PDF ολόκληρη την έρευνα κάνοντας κλικ εδώ (αρχείο RAR).

Σχολιάστε

Filed under Εκπαιδευτικά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s