Με ρυθμούς χελώνας τα έργα στην Ιονία Οδό

Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Ιονίας Οδού και όμως τα έργα κινούνται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει κρύψει τη δυσαρέσκειά του και το τελευταίο διάστημα ασκούσε πιέσεις για επιτάχυνση των ρυθμών. Από την πλευρά της η κοινοπραξία αποδίδει την καθυστέρηση στους αργούς ρυθμούς με τους οποίους γίνονται οι απαλλοτριώσεις από το κράτος και υπενθυμίζει ότι η είσπραξη νέων -και ακριβότερων- διοδίων προβλέπεται από τη σύμβαση την οποία επικύρωσε η Βουλή.

dytikos_axonas

Η κατασκευή της Ιονίας Οδού είναι ένα έργο που η δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος ανέμενε δεκαετίες, καθώς ο άξονας Αντιρρίου – Ιωαννίνων θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνος για τον όγκο της κίνησης που δέχεται (από το 2002 έως το 2005 έγιναν στον δρόμο 589 ατυχήματα με 144 νεκρούς και 1.052 τραυματίες). Η μετατροπή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα σημάνει τη διαπλάτυνση του δρόμου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας (βελτίωση χάραξης, διαχωριστική νησίδα κ.ά.). Ταυτόχρονα, τη μείωση της απόστασης από 217 σε 196 χλμ. και το διάστημα που χρειάζεται για να διανυθεί κατά 40%: από 3,5 ώρες σήμερα, σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Πλην όμως οι εργασίες καθυστερούν. Και ενώ η υπεύθυνη κοινοπραξία Νέα Οδός Α.Ε., αν και βρίσκεται πίσω στην υλοποίηση των χρονοδιαγραμμάτων, έδειξε μεγάλη συνέπεια στην τήρηση των όρων της σύμβασης για την ανακατανομή των σταθμών διοδίων και την ανατιμολόγηση του κομίστρου. Πού βρίσκονται λοιπόν σήμερα τα έργα;

– Πριν από λίγο καιρό δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου (μήκους 35 χλμ.), από την οποία το κράτος κατασκεύασε τα 24 χλμ. και η Νέα Οδός τα υπόλοιπα 11 χλμ.

– Στο τέλους του έτους αναμένεται να παραδοθεί η παράκαμψη Άρτας (περίπου 15 χλμ.). Σήμερα κατασκευάζονται 6 χλμ. από το κράτος, ενώ η Νέα Οδός αναβαθμίζει τα υπάρχοντα 9 χλμ.

– Στο νότιο κομμάτι του άξονα έχει ξεκινήσει περιορισμένος αριθμός εργασιών, στα σημεία όπου οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης ξεκίνησαν οι εκσκαφές για την κατασκευή της σήραγγας Καληδόνας, (1.200 μ.) και Μακύνειας (500 μ.). Στην Κλόκοβα τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει καθώς οι κάτοικοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ της κατασκευής σήραγγας και όχι γεφυρών.

– Στο βόρειο τμήμα έχουν ξεκινήσει χωματουργικές εργασίες σε ελάχιστα σημεία (λ.χ. Μενίδι, είσοδος Ιωαννίνων).

Μακρά διαδικασία

«Η Ιονία οδός έχει καθυστερήσει λόγω των απαλλοτριώσεων και όχι με ευθύνη της κοινοπραξίας», λέει στην «Κ» ο τεχνικός σύμβουλος του έργου κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος. «Επίσης έχουμε πρόβλημα με τη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας, που είναι επίσης ευθύνη της πολιτείας, καθώς και με τη μακρά διαδικασία αδειοδότησης του λατομείου που είναι απαραίτητο για τις πρώτες ύλες».

Υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ παραδέχονται τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, ωστόσο χαρακτηρίζουν «προφάσεις εν αμαρτίαις» τη θέση της κοινοπραξίας. Μέχρι πρότινος στελέχη του υπουργείου απέδιδαν τις καθυστερήσεις σε προβλήματα που δημιούργησε η κατασκευάστρια κοινοπραξία στην προσπάθειά της να μειώσει το κόστος του έργου.
=====================================================
Πηγή:
Εφημερίδα «Καθημερινή» (Hμερομηνία δημοσίευσης: 07-10-09)   via   Αγρίνιο-Culture

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under Δανεισμένα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s