Δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων που αποτελεί τμήμα της Ιονίας οδού

Το έργο της ευρείας παράκαμψης του Αγρινίου, μήκους 34 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα της Ιονίας οδού, παρέδωσε στην κυκλοφορία ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, χαρακτηρίζοντας την παράκαμψη «δρόμο υψηλών προδιαγραφών και απόλυτης ασφάλειας».

Κατά την διάρκεια των εγκαινίων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι «τηρήσαμε την υπόσχεσή μας και παραδώσαμε το έργο στην ημερομηνία, που είχαμε πει» και πρόσθεσε: «Δεν μένουμε στα λόγια, αλλά κάνουμε πράξεις».

Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά του έργου, ο Γιώργος Σουφλιάς στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της ασφάλειας. Σημείωσε ότι η τυπική διατομή της παράκαμψης, συνολικού πλάτους 24,50 μέτρων, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ υπάρχει και διαχωριστική νησίδα.

parakapsi_agriniou

Η τυπική διατομή της παράκαμψης, συνολικού πλάτους 24,50 μέτρων, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ υπάρχει και διαχωριστική νησίδα (Πηγή: http://www.agrinionews.gr)

«Γι΄αυτό, είναι δρόμος, στον οποίον τηρούνται πλήρως όλες οι διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας», υπογράμμισε ο υπουργός και διευκρίνισε ότι «σε αυτό το κομμάτι, που αντικαθίσταται σήμερα, είχαμε κατά μέσο όρο τον τραγικό απολογισμό των 10 νεκρών και 87 τραυματιών, ετησίως».

Επίσης, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία του έργου της παράκαμψης Αγρινίου, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η παράκαμψη έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Από αυτά, τα 34 χιλιόμετρα, όταν αναλάβαμε το 2004, βρήκαμε στα 13 χιλιόμετρα να έχει κατασκευαστεί το 75% των εργασιών. Στα υπόλοιπα 21 χιλιόμετρα δεν είχε γίνει καμία εργασία. Οι εργασίες άρχισαν την άνοιξη του 2005. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής».

Ο κ. Σουφλιάς χαρακτήρισε εντυπωσιακό τεχνικά το έργο, αναφέροντας πως «το τμήμα αυτό περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο». Επιπλέον, το έργο -όπως τόνισε ο υπουργός- μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις κατά 11,5 χιλιόμετρα και συντομεύει κατά 30 λεπτά το ταξίδι προς Αθήνα.

To  τμήμα  περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου.

To τμήμα περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690 μέτρων στον Αχελώο και κοιλαδογέφυρα μήκους 140 μέτρων στην περιοχή Αγγελοκάστρου (Πηγή: http://www.agrinionews.gr)

Με αφορμή τα εγκαίνια της παράκαμψης Αγρινίου, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αναφέρθηκε και στο έργο κατασκευής της Ιόνιας οδού, το οποίο όπως υπογράμμισε «έχει φύγει πλέον από τη σφαίρα των εξαγγελιών στις οποίες παρέμενε επί δεκαετίες και έχει ξεκινήσει».

Ειδικότερα είπε ότι το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ και ο προϋπολογισμός του είναι διπλάσιος από τον προϋπολογισμό της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου.

«Ο αυτοκινητόδρομος από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα έχει συνολικό μήκος περίπου 196 χιλιομέτρων και από αυτά, τα 117 χιλιόμετρα κατασκευάζονται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας», είπε ο κ. Σουφλιάς και τόνισε πως σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, μέσα σε 40 μήνες, δηλαδή ως τις 19 Απριλίου του 2011, προβλέπεται με αποκλειστική προθεσμία η ολοκλήρωση του τμήματος Αντιρρίου – Αγρινίου. Ως το τέλος δε, του 2013, η ολοκλήρωση όλου του άξονα της Ιονίας Οδού.

Ο κ. Σουφλιάς, πυροδότησε την έκρηξη για την διάνοιξη της πρώτης από τις τρεις μεγάλες δίδυμες σήραγγες της Ιονίας οδού.

Τέλος, αναφέρθηκε σε σειρά από έργα, που εκτελούνται ήδη στην Αιτωλοακαρνανία, καθώς και σε άλλα που βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης μελετών, τα οποία έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και είναι συνολικού προϋπολογισμού 590 εκατομμυρίων ευρώ.


Πηγή:
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (www.ana.gr)

 
Advertisements

2 Σχόλια

Filed under Δανεισμένα, Ειδήσεις, Στη γειτονιά μας

2 responses to “Δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων που αποτελεί τμήμα της Ιονίας οδού

  1. milordos

    «…Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής».
    200 εκατομμύρια ευρώ λοιπόν δαπανήθηκαν από τις πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής για την ολοκλήρωση και παράδοση των 35 χλμ της παράκαμψης Αγρινίου στην κυκλοφορία. Δηλαδή 5,71 εκατομμύρια ευρώ/χλμ. Έγινε και παραμονές των ευρωεκλογών η τελετή παράδοσης – μία ανάλογη έγινε σήμερα σε κομμάτι της Εγνατίας Οδού από τον πρωθυπουργό – για να μπορέσουν, μάλλον, οι ταξιδιώτες – ψηφοφόροι της 7ης Ιουνίου να πάνε 11 λεπτά νωρίτερα στους τόπους καταγωγής τους.
    Αυτό που μένει να μου εξηγήσει κάποιος, και παρακαλώ πολύ να γίνει το δυνατόν συντομότερο, είναι από που προκύπτει και που ακριβώς προβλέπεται ότι, για έργο που κατασκεύασε το Ελληνικό Δημόσιο με χρήματα των Δημόσιων επενδύσεων από το 2005 μέχρι το 2009, μια ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία, η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ θα μου επιβάλλει και θα με υποχρεώσει να καταβάλλω διόδια το 2013; ποια και πόσα χρήματά της ξόδεψε η εν λόγω εταιρεία για το συγκεκριμένο έργο που που εγώ, ο διερχόμενος-χρήστης οδηγός θα κληθώ να της καταβάλλω για να αποσβέσει χρήματα που δεν κατέβαλλε ΠΟΤΕ!!!
    Είναι γνωστό σε όλους όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχρεώθηκε, για να μην πω ότι εξαναγκάστηκε, να πράξει αυτό που μέχρι τώρα δεν έχει πράξει η εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ ως παραχωρησιούχος-κατασκευάστρια εταιρεία της Ιόνιας Οδού. Έντονη και διάχυτη είναι η δυσαρέσκεια και ο προβληματισμός στους διαδρόμους και τα πολιτικά γραφεία του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις καθυστερήσεις στην έναρξη και την πορεία των έργων της Ιόνιας Οδού και του Ε-65. (και τα δύο έργα έχει αναλάβει η ίδια Κ/Ξ εταιρειών). Σημειωτέον ότι, από τον Ιανουάριο του 2008 η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ εισπράττει προκαταβολικά αυξημένα διόδια κατά 40% σε Αφίδνες , Σχηματάρι, Τραγάνα για να κατασκευάσει την Ιόνια Οδό. Αυτά τα χρήματα που πηγαίνουν άραγε, και γιατί έπρεπε το ΥΠΕΧΩΔΕ ν’ αναλάβει υποχρεώσεις μιας ιδιωτικής εταιρείας δαπανώντας χρήματα του Ταμείου Συνοχής και των Δημοσίων Επενδύσεων στερώντας τα, πιθανόν, από κάποια άλλα έργα, σε κάποια άλλη περιοχή της χώρας μας;
    Μη θεωρήσει κανείς ότι είμαι εναντίον του έργου και της κατασκευής της Ιόνιας Οδού επειδή γράφω αυτό το σχόλιο. Ίσα-ίσα. Είμαι υπέρ και το επικροτώ. Με μία διαφορά όμως. Ζητώντας πλήρη έλεγχο και διαφάνεια για τα εκατομμύρια των ευρώ που μέχρι σήμερα έχει εισπράξει προκαταβολικά η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ από τους Έλληνες οδηγούς χωρίς να έχει κατασκευάσει ούτε γεφύρι, καθώς και πλήρη διαφάνεια για την τεχνική επάρκεια ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΉΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΤΙΚΏΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ της ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ απέναντι στην συντεταγμένη Ελληνική πολιτεία.
    Γνώμη μου είναι, ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ πρόσφερε σωσίβιο στην ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ επ’ αφορμή και των ευρωεκλογών, όχι ανευ οφέλους, αφού και το ίδιο άδραξε την ευκαιρία να παρουσιάσει δήθεν έργο, προσπαθώντας να προσελκύσει ψηφοφόρους, και ιδίως τους δυσαρεστημένους της κυβερνώσας παράταξης. Αυτή την φορά μπορεί και να τα κατάφερε λόγω ευρωεκλογών. Θα είναι όμως κάθε μέρα ευρωεκλογές; Αλλά θα μου πείτε στην Ελλάδα ζούμε. Σε λίγο καιρό θα είναι, κατα πως όλα δείχνουν, εθνικές εκλογές κι έτσι… πάλι θα την γλυτώσει η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ. Ας είναι καλά τα κορόιδα που διπλο – πληρώνουν για την ανύπαρκτη κατασκευή και θα συνεχίσουν να ακριβοπληρώνουν για την συντήρηση χωρίς ν’αντιδρούν. Κι έτσι, οι τσέπες των Ελλήνων θα συνεχίσουν να αδειάζουν για να συνεχίσουν γεμίζουν τα ήδη γεμάτα ταμεία της ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.

    • «Αυτό που μένει να μου εξηγήσει κάποιος, και παρακαλώ πολύ να γίνει το δυνατόν συντομότερο, είναι από που προκύπτει και που ακριβώς προβλέπεται ότι, για έργο που κατασκεύασε το Ελληνικό Δημόσιο με χρήματα των Δημόσιων επενδύσεων από το 2005 μέχρι το 2009, μια ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία, η ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ θα μου επιβάλλει και θα με υποχρεώσει να καταβάλλω διόδια το 2013; ποια και πόσα χρήματά της ξόδεψε η εν λόγω εταιρεία για το συγκεκριμένο έργο που που εγώ, ο διερχόμενος-χρήστης οδηγός θα κληθώ να της καταβάλλω για να αποσβέσει χρήματα που δεν κατέβαλλε ΠΟΤΕ!!!»

      Εύλογες οι απορίες που διατυπώνετε, τόσο πιο πάνω όσο και αλλού στο σχόλιό σας. Δυστυχώς όμως αδυνατώ -δεν είμαι γνώστης και όλου του παρασκηνίου- να δώσω μια ικανοποιητική απάντηση! Η κατασκευή συντήρηση, εκμετάλλευση των δρόμων, όπως και πολλά άλλα, θα έπρεπε κατά την άποψή μου να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Υπάρχει δυστυχώς αλληλοεξυπηρέτηση πολιτικών και εταιριών με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Αυτό δεν είναι και κάτι το καινούργιο… Το κακό όμως φαίνεται να έχει παραγίνει, όπως τα περιγράφετε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s