Τα υδροπλάνα της AIR SEA LINES «φεύγουν» από τα νησιά μας και την Ελλάδα!

Δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο «Ίθακος», απ’ όπου και το αναδημοσιεύουμε:

Τα υδροπλάνα της Air Sea Lines δεν θα τα ξαναδούμε στα νησιά μας!!! Ο προάγγελος απ’ ό,τι φαίνεται ήταν η επιστολή που είχε στείλει πέρυσι τον Οκτώβριο ο ιδρυτής της εταιρείας στην Ελλάδα, Μιχάλης Πατέλης στους δημοσιογράφους που κάλυπταν το υπουργείο Μεταφορών, παραθέτοντας τα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει η Air Sea Lines αλλά και η μέχρι σήμερα καμία «παρουσία» της εταιρείας στα νησιά του Ιονίου.

ydroplano

Έγραφε τότε μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Πατέλης, καταδεικνύοντας τα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, τα οποία, σε μεγάλο βαθμό, δικαιολογούνται, καθώς η Air Sea Lines εφηύρε μια νέα αγορά. «Τέσσερα χρόνια αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα, λόγω των αργών ρυθμών διεκπεραίωσης των υποθέσεων από τις δημόσιες υπηρεσίες και πλέον έχουμε φτάσει στα όρια, ως επιχείρηση, που έχει επενδύσει πάνω από 20 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 70 άτομα προσωπικό… Επιπλέον, η επίμονη καθυστέρηση λειτουργίας υδατοδρομίου στην Αθήνα μας καθιστά παράλυτους, με αποτέλεσμα καθημερινά να ξοδεύονται τα χρήματα που έχουν ήδη επενδυθεί, να απολύεται προσωπικό της εταιρείας και σε γενικές γραμμές, η εταιρεία να οδηγείται στη μη ικανότητα λειτουργίας», συμπλήρωνε ο ιδρυτής της AirSea Lines Ελλάδας, απευθύνοντας ουσιαστικά απέλπιδα προσπάθεια στο ελληνικό Δημόσιο να διευκολύνει τη παρουσία της στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα μηνιαία έξοδα της Air Sea Lines, μαζί με τα έξοδα προσωπικού, ανέρχονταν σε 700.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που τους χειμερινούς μήνες τα ημερήσια έσοδα μόλις που ξεπερνούσαν τις 3.000 ευρώ !!!

Αν και τα περσινά αποτελέσματα ήταν τα καλύτερα για την εταιρεία σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, αφού κατάφερε το καλοκαίρι του 2008, με την προσθήκη ακόμα ενός υδροπλάνου (3 συνολικά), να διεξάγει 1.850 πτήσεις, μεταφέροντας 13.100 επιβάτες, φαίνεται ωστόσο ότι οι μέτοχοι έχουν πλέον «αγριέψει». Μέτοχοι της εταιρείας είναι δυο επενδυτικά fund, η Rab Capital με ποσοστό 17,16% και η Fidelity με ποσοστό 9,56%. Στον όμιλο των επενδυτών της Air Sea Lines δεύτερος μεγαλομέτοχος είναι ο Καναδός Thomas Grenville, με ποσοστό 12,62%.

Παρ’ όλα ταύτα, η μη διεξαγωγή πτήσεων, για δεύτερο συνεχή καλοκαίρι στο Αιγαίο, αλλά και η έλλειψη υδατοδρομίου στην Αθήνα, η εταιρεία διεκδικούσε το Φάληρο, ήταν τα δύο σοβαρά μείον για τη βιωσιμότητά της.

Να θυμίσουμε ότι η Air Sea lines είχε διακόψει το καλοκαίρι του 2007 όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις στο Αιγαίο και ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας κ. Μιχάλης Ασαριώτης, είχε δηλώσει τότε ότι η Air Sea lines προχώρησε στην ενέργεια αυτή επειδή δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο έργο της, όπως αυτή επιθυμούσε, παρέχοντας στους επιβάτες της υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι λόγοι που είχε επικαλεστεί είχαν να κάνουν τόσο με δυσλειτουργίες της ίδιας της εταιρείας, οι οποίες κατά κύριο λόγο εντοπίζονται στην έλλειψη ικανού αριθμού υδροπλάνων, όσο και σε θεσμικά θέματα που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση που παρείχαν στα αεροσκάφη της Air Sea lines, τα αεροδρόμια και τα υδατοδρόμια που υπήρχαν στο Αιγαίο. Η εταιρεία έριχνε τότε πλέον το κύριο βάρος της στις γραμμές του Ιονίου, όπου υπήρχε η κατάλληλη υποδομή για την εκτέλεση του πτητικού και επιχειρησιακού έργου των υδροπλάνων.

Το θέμα είχε απασχολήσει τότε και τα αρμόδια όργανα της ΕΕ: «Η Επιτροπή δεν έχει ενημερωθεί για το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης των μεταφορών με υδροπλάνο μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της άγονης γραμμής», είχε απαντήσει η Επίτροπος για την περιφερειακή πολιτική Ντ. Χούμπνερ στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη. Ο ευρωβουλευτής ρωτούσε την Επιτροπή αν έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση για τη δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την αποθαλάσσωση και προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.

«Η σκληρή πραγματικότητα επικράτησε, για μια ακόμη φορά, της εικονικής πραγματικότητας που φιλοτεχνεί συστηματικά η κυβέρνηση Καραμανλή. Οι πομπώδεις “υδροπλανικές” εξαγγελίες, οι δοκιμαστικές πτήσεις συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων και οι “αυθόρμητες” λαϊκές υποδοχές των υπουργών στους τόπους άφιξης των υδροπλάνων, κατέρρευσαν εντός ολίγων ημερών», δήλωνε ο υπεύθυνος Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Ρόβλιας.

Η Air Sea Lines που δημιούργησε νέα δεδομένα στη τουριστική αγορά και ιδιαίτερα σε αυτή των μικρών νησιών, και έγινε αποδεχτή με τις καλύτερες συνθήκες ιδιαίτερα από τα μικρά νησιά που συμπεριελάμβανε στα δρομολόγιά της, παρ’ όλο που μέχρι και το 2004 δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς για τη λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας και καμία αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων, αν είναι δυνατόν, μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων δηλαδή την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα δόθηκαν με το νομοσχέδιο 3333/2005, δηλαδή η αδειοδότηση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας κι αυτό ύστερα από πιέσεις και εξ ανάγκης θα λέγαμε, ενώ τον ίδιο χρόνο εκδόθηκε κοινή υπουργική απόφαση, η οποία έθετε ως όριο τη διεξαγωγή τριών πτήσεων την ημέρα ανά προορισμό.

Ο νόμος 3333 για τα υδροπλάνα παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων όπως συχνότητα δρομολογίων, έγκριση για τη διενέργεια πτήσεων τσάρτερ ή διακομιδής ασθενών σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών.

Πέρασαν περισσότερο από τέσσερα χρόνια και το ΠΔ ακόμα εκδίδεται, …εξαιτίας της γραφειοκρατίας αλλά και ενστάσεων που υπέβαλαν συνεχώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να αποσαφηνιστούν θεσμικά ζητήματα, όπως οι απαιτούμενοι κανόνες λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, οι περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πολλές άλλες διατάξεις τελωνιακής και αστυνομικής φύσης.

Αποτέλεσμα, φέτος τα νησιά μας να μείνουν χωρίς υδροπλάνα αλλά και απ’ ότι φαίνεται και η χώρα μας αφού σύμφωνα με πληροφορίες …αυτά θα εγκαταλείψουν και την Ελλάδα!!!!

1 σχόλιο

Filed under Δανεισμένα, Επτάνησα, Ειδήσεις, Τουρισμός

One response to “Τα υδροπλάνα της AIR SEA LINES «φεύγουν» από τα νησιά μας και την Ελλάδα!

  1. knowbetter

    Όταν έγινε ορατός ο κίνδυνος να κλείσει η Ολυμπιακή λόγω των αναρίθμητων παραβάσεων της κοινοτικής νομοθεσίας, η κυβέρνηση πλησίασε την AEGEAN να αναλάβει τον ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα.

    Το ΔΣ της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο.
    Πια, άλλωστε, υγιής ιδιωτική επιχείρηση θα ήθελε να βάλει στα πόδια της τα κομματικά τερτίπια οποιασδήποτε κυβέρνησης.

    Κάποιος φωστήρας του Υπουργείου Μεταφορών γνώριζε ότι ο Πατέλης (Έλληνας επιχειρηματίας του Καναδά) δραστηριοποιείται επιτυχώς στον τομέα των υδροπλάνων στον Καναδά. Έτσι έγινε και η παντρειά.

    Του τάξανε και τι δεν του τάξανε.

    Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε το 2004 με το στήσιμο της βάσης των υδροπλάνων στην Κέρκυρα.

    Τότε αρχίζει δειλά δειλά να μπαίνει στο παιχνίδι της Ολυμπιακής και ο Βγενόπουλος. Παρένθεση, δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας αφελής που να πιστεύει ότι ο Βγενόπουλος ασχολήθηκε με την Ολυμπιακή μόνο προ 6μήνου!

    Αυτό που ξεχάσανε να πούνε στον Πατέλη, και ούτε ο ίδιος το περίμενε, ήταν τα περί ανευθυνότητας των δημοσίων υπαλλήλων σε όλα τα υπουργεία που εμπλέκονταν καθώς και των στελεχών της ΥΠΑ και Λιμενικού Σώματος. Ο ίδιος, Πατέλης, μάλλον νόμιζε ότι αφού τον υποστηρίζει η κυβέρνηση δεν θα αντιμετωπίσει γραφειοκρατικά προβλήματα. ΛΑΘΟΣ και μάλιστα μεγάλο.

    Φυσικά νομοθεσία για το όλο εγχείρημα δεν υπήρχε και αντί οι φωστήρες των εμπλεκομένων υπουργείων (στο σύνολο 6) να ανατρέξουν στην νομοθεσία κρατών που για χρόνια λειτουργούν υδροπλάνα , προτίμησαν την ελληνική πεπατημένη.
    Το κάθε υπουργείο με τους αναρμόδιους με το θέμα αντικείμενο να αυτοσχεδιάζουν και να συντάσσουν οδηγίες και κανονισμούς.

    Ο καιρός περνάει ο επιχειρηματίας στήνει βάσεις και χρηματοδοτεί το εγχείρημα και αφού έχουμε φτάσει στο 2006, και ο Βγενόπουλος θέλει την Ολυμπιακή, αποφασίζει (ο Πατελής) να δραστηριοποιηθεί και στο Αιγαίο.

    Και τότε μαθαίνει τι εστί βερίκοκο.
    Όπου βερίκοκο είναι οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας μας. Ο πόλεμος ξεκινάει και όταν αιτήθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας βοήθεια ο Βουλγαράκης, παίζοντας το κομπολόι του, διαμήνυσε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να προβεί σε κόντρα με τους ακτοπλόους.

    Μέσα σε όλα και ασφαλιστικά μέτρα από την Ολυμπιακή για τις πτήσεις σε ορισμένα νησιά του Αιγαίου. Ο Πατέλης ακόμα δεν έχει πάρει πρέφα ότι τον «πούλησαν» οι ίδιοι που τον έφεραν στην Ελλάδα.

    Για να λέμε όμως και του στραβού το δίκιο, σε όλα τα άνω πρέπει να προστεθούν και τα λάθη της εταιρείας όπως η πρόσληψη πληθώρας ανίδεου προσωπικού, οι πτήσεις των άδειων υδροπλάνων, άκαιρα και άκαρπα δρομολόγια καθώς και η συνεχή αύξηση του εξοπλισμού ενώ δεν υπάρχει αντικείμενο.

    Ηθικό δίδαγμα:
    ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΜΑΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s