Τι γνώμη έχει ο ημέτερος Μητροπολίτης Λευκάδας και Ιθάκης κ. κ. Θεόφιλος;

Όσο κι αν ψάξαμε δεν βρήκαμε την υπογραφή του δικού μας Μητροπολίτη Λευκάδας και Ιθάκης κ. κ. Θεοφίλου στην πιο κάτω κοινή επιστολή που υπέγραψαν 27 Αρχιερείς της Ελλαδικής Εκκλησίας διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της ΔΙΣ (Διαρκής Ιερά Σύνοδος) που θέτει στο αρχείο την υπόθεση του Μητροπολίτη πρώην Αττικής Παντελεήμονα αμφισβητώντας ευθέως την ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία τον περασμένο Ιούνιο τον έκρινε ένοχο (βλέπε εδώ) σε δεύτερο βαθμό και τον καταδίκασε σε εξαετή κάθειρξη στις φυλακές Κορυδαλλού. Γιατί άραγε; Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Ρομφαία»:

Η παρούσα (σημ. επιστολή) αποτελεί έκφραση πόνου και αγωνίας του Κλήρου, των Μοναχών και του λαού των Μητροπόλεων μας και την υπογράφουμε κηδόμενοι του κύρους της Αγιωτάτης μας Εκκλησίας.

Το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr, δημοσιεύει την κοινή επιστολή που υπέγραψαν 27 Αρχιερείς της Ελλαδικής Εκκλησίας, με αφορμή την απόφαση της ΔΙΣ σχετικά με την υπόθεση του Μητροπολίτη πρώην Αττικής Παντελεήμονα.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

ierarxia_synedriash Η Απόφαση της πλειονοψηφίας του υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, Αντιπροέδρου της Δ.Ι.Σ., συνελθόντος την 9/3/2009 Πρωτοβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου και ενεργούντος ως Δικαστικού Συμβουλίου δια της οποίας εκρίθη ότι για την κανονική υπόθεση του Σεβ. Μητροπολίτου πρ. Αττικής κ. Παντελεήμονος δεν προκύπτουν επαρκείς αποδείξεις ενοχής,

τεθείσης αυτής στο Αρχείο μας ευρίσκει αντιθέτους μετά μάλιστα και την τοποθέτησιν του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, όπως διαλαμβάνεται στο από 10/3/2009 Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος όπου εδήλωσε: «η υπόθεση θα έπρεπε να παραπεμφθεί σε δίκη», δια τους κάτωθι λόγους:

1. Το περιλαμβανόμενο στο κατηγορητήριο κανονικό αδίκημα της υπεξαιρέσεως μεγάλου χρηματικού ποσού της Ι. Μονής Ευαγγελισμού Θεοτόκου Όρους Αμώμων της Ι. Μητροπόλεως Αττικής καταγνώσθηκε με την ποινική διαδικασία στον εγκαλούμενο Μητροπολίτη με καταδικαστικές Αποφάσεις του 3μελους και 5μελους Εφετείου Κακουργημάτων και αναμένεται η Απόφαση στην εκδικασθείσα αίτηση αναιρέσεως ενώπιον του Αρείου Πάγου και συνεπώς το εκκλησιαστικό Δικαστικό Συμβούλιο ώφειλε για την εξαγωγή της κρίσεώς του να αναμείνει, εφ’ όσον μέχρι τώρα αυτό έπραξε, την αμετάκλητη απόφαση του ανωτάτου αναιρετικού δικαστηρίου για να συνεκτιμήσει τις ποινικές αποφάσεις και έτσι να προβή σε ασφαλή ουσιώδη κρίση.

2. Το κατά του εγκαλουμένου Μητροπολίτου κανονικό κατηγορητήριο περιλάμβανε την κατηγορία της συμμετοχής του σε υπεράκτιο εταιρεία, που προκύπτει από επίσημα έγγραφα. Για τον λόγο αυτό και μόνο θα έπρεπε να παραπεμφθεί ο εγκαλούμενος σε κανονική δίκη για να διασφαλιστεί η εγκυρότητα της Αποφάσεως του ανωτάτου Εκκλησιαστικού Δικαστικού οργάνου.

3. Η Εκκλησία της Ελλάδος συνέπραξε στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την κατάρτιση του Ν. 590/1977 «Περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» και αποδέχθηκε με την διάταξη του άρθρου 44 παραγρ. 1 την ισχύ του Νόμου 5383/1932 «Περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» και συνεπώς και την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 160 με την οποία επί επιβληθείσης δι’ αμετακλήτου ποινικής αποφάσεως εγκληματικής ποινής επιβάλλεται από το αρμόδιο εκκλησιαστικό Δικαστήριο η καθαίρεση του καταδικασθέντος χωρίς άλλη διαδικασία.

Στην περίπτωση που το ανώτατο αναιρετικό δικαστήριο, ο Άρειος Πάγος, απορρίψει την αίτηση αναιρέσεως του εγκαλουμένου και η ποινική απόφαση καταστεί αμετάκλητη η Εκκλησία θα πρέπει οπωσδήποτε να εφαρμόσει την απόφαση του ως άνω Αναιρετικού Δικαστηρίου διότι οι περί δεδικασμένου διατάξεις ουδεμία εφαρμογή μπορούν να έχουν στη συγκεκριμμένη περίπτωση, όπως εσφαλμένα μερικοί υποστηρίζουν διαφορετικά αν δεν εφαρμόσει την σχετική διάταξη, δυνάμει του εκδοθέντος αθωωτικού βουλεύματος, θα υπέχουν τα μέλη του πρωτοβαθμίου για Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου ποινική ευθύνη ως φυσικά πρόσωπα για παράβαση καθήκοντος.

4. Η παρούσα αποτελεί έκφραση πόνου και αγωνίας του Κλήρου, των Μοναχών και του λαού των Μητροπόλεων μας και την υπογράφουμε κηδόμενοι του κύρους της Αγιωτάτης μας Εκκλησίας.

ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ:

† ὁ ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ & ΣΚΥΡΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ὁ ΣΤΑΓΩΝ & ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ὁ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
† ὁ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ & ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
† ὁ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΗΣ ΑΞΙΟΥΠΟΛΕΩΣ & ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
† ὁ ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝ. & ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
† ὁ ΞΑΝΘΗΣ & ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
† ὁ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ & ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ
† ὁ ΣΑΜΟΥ & ΙΚΑΡΙΑΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ
† ὁ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ὁ ΓΥΘΕΙΟΥ & ΟΙΤΥΛΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
† ὁ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ & ΑΛΜΥΡΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΣ
† ὁ ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΟΣ & ΦΑΝΟΡΙΟΦΕΡΣΑΛΩΝ ΚΥΡΙΛΛΟΣ
† ὁ ΑΡΤΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ
† ὁ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ & ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
† ὁ ΥΔΡΑΣ ΣΠΕΤΣΩΝ & ΑΙΓΙΝΗΣ ΕΦΡΑΙΜ
† ὁ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ὁ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΣΥΜΕΩΝ
† ὁ ΕΔΕΣΣΗΣ ΠΕΛΛΗΣ & ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΙΩΗΛ
† ὁ ΘΗΡΑΣ ΑΜΟΡΓΟΥ & ΝΗΣΩΝ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ
† ὁ ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
† ὁ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
† ὁ ΑΙΤΩΛΙΑΣ & ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ
† ὁ ΣΙΣΑΝΙΟΥ & ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
† ὁ ΓΟΡΤΥΝΟΣ & ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ
† ὁ ΘΗΒΩΝ & ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
† ὁ ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ

7 σχόλια

Filed under Δανεισμένα, Εκκλησιαστικά θέματα, Κοινωνικά θέματα

7 responses to “Τι γνώμη έχει ο ημέτερος Μητροπολίτης Λευκάδας και Ιθάκης κ. κ. Θεόφιλος;

  1. knowbetter

    Λείπουν από την λίστα όλοι οι επτανήσιοι «αρχιερείς».

  2. Όχι κι όλοι! Ο Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ υπογράφει την επιστολή.

  3. ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ Ο ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΑΚΟΜΑ.
    ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ Ο ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ , ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΥΜΑΜΑΙ, ΣΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΡΧΕΙΟΥ, ΝΑ ΘΕΛΗΣΕ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΟΥ ΠΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΑΛΕΗΜΩΝΑ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ

  4. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    Κόρακας κοράκου μάτι βγάζει;
    Αλήθεια, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να ξέραμε τι ακριβώς εννοούσε ο έγκλειστος μητροπολίτης μ’εκείνη την περίφημη δήλωση του ότι «θα πάρω μαζί μου πολλούς στον τάφο μου αν μιλήσω». Μήπως ο φόβος που, σε άλλες περιπτώσεις, φυλάει τα έρημα, στην συγκεκριμένη κατάπτυστη περίπτωση και υπόθεση, φυλάει τίποτε άλλο;

  5. ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

    ΑΠ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ Ο κ ΜΟΥΖΑΚΗΣ ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΟΛΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΡΩΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΙ ΚΡΙΝΕΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΑΚΟΜΑ.
    ΔΗΛΑΔΗ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝΑ?

    ΠΟΣΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΛΙΣΤΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟΤΕ ΤΟ 2004 ΠΑΡΕΠΕΜΨΑΝ ΣΕ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟΝ ΧΩΣΑΝΕ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ?

    ΑΣ ΘΥΜΗΘΕΙ ΠΡΩΤΑ Ο ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ κ ΜΟΥΖΑΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ. Ε Λ Ε Ο Σ !!!!!!

  6. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    Αξιότιμε κ. Ιωάννου,
    ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ παρακαλώ πολύ, να σας απαντήσω-απολογηθώ σε όλα όσα παραπάνω μου καταμαρτυρείτε, αδίκως κατά την ταπεινή μου άποψη.
    1). ΔΕΝ τα ξέρω όλα και ΔΕΝ γνωρίζω τους πάντες και τα πάντα.
    2). Ξέρω και καταθέτω, τεκμηριωμένα πάντοτε, την άποψη και γνώμη μου για πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις που γνωρίζω και δεν ασκούμαι αλλά ούτε και αρκούμαι σε υποθέσεις και εικασίες. Μακρυά από εμένα.
    3). Δεν με διακατέχει καμία απολύτως ειρωνία ή εμπάθεια σε προσωπικό επίπεδο για κανέναν και για τίποτε. Εκτός κι αν τα ίδια τα πρόσωπα, τα γεγονότα ή οι καταστάσεις, από μόνα τους προκαλούν και επιζητούν αυτή τη συμπεριφορά ή την αντιμετώπιση. Τότε την έχουν.
    4). Δεν χρειάζεται νομίζω νοημοσύνη διάνοιας για να καταλάβει κανείς, ότι το αντι-σχόλιο μου στο σχόλιο του nikana.wordpress.com σχετικά με το δημοσιεύμα του romfea.gr, ήταν ΓΕΝΙΚΟ και ΟΥΔΟΛΩΣ προσωπικό για τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Λευκάδος και Ιθάκης κκ. Θεόφιλο. Πρόσωπο νέο, άφθαρτο και πολλά υποσχόμενο για το μέλλον και την καλυτέρευση της τοπικής κοινωνίας και των ανθρώπους της.
    Ήταν ένα σχόλιο για την νοοτροπία και τον τρόπο αντιμετώπισης ορισμένων κακώς κειμένων και κατακριτέων καταστάσεων που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό της εκκλησίας, όπως και σε άλλα εσωτερικά, και στον καθολικά αποδοκιμαστέο τρόπο που ορισμένοι αρχιερείς επιχειρούν να τα συγκαλύψουν.
    Τέλος, για την αδύναμη μνήμη σας κ. Ιωάννου, σας υπενθυμίζω ότι, ο πρώην Αττικής, που είχε 1.5 δις στην άκρη, σε παράκτιες εταιρίες, για τα γεράματά του, κατηγορήθηκε από τις μοναχές της Μονής του οσίου Εφραίμ στη Ν.Μάκρη, δικάστηκε για υπεξαίρεση χρημάτων, καταδικάστηκε σε 6 χρόνια και φυλακίστηκε όχι από ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ δικαστήριο αλλά από το Τριμελές Κακουργημάτων Αθηνών και μετά από έφεσή του από το Πενταμελές Κακουργημάτων Αθηνών. Και στα δύο καταδικάστηκε. Άρα τα πολιτικά δικαστήρια τον χώσανε, όπως λέτε κι εσείς, στη φυλακή και όχι το επισκοπικό ή συνοδικό, που πριν λίγες μέρες αντί να τον καταδικάσει, τον αθώωσε, με μεθοδευμένη σύνθεση κατα την γνώμη μου πάντα. Άλλωστε όλες οι εφημερίδες και τα ΜΜΕ έγραψαν εκτενέστατα γι’ αυτήν την υπόθεση που παραπέμπει σε εν μέρει κατάλοιπα νοοτροπιών και διαδικασιών ανθρώπων της πρωτύτερης Αρχιεπισκοπικής περιόδου. Σε όποιους λοιπόν κάνουν ότι δεν ξέρουν τάχα ή προσπαθούν με ψέμματα ή χειρότερα με μισές αλήθειες να αποκρύψουν τα πραγματικά περιστατικά τους αρμόζει, λόγω και των ημερών Πάσχα που έρχονται, το «ουαί υμίν γραμματείς και φαρισσαίοι υποκριταί».
    Υ.Σ1.: την επόμενη φορά που θα θελήσω να γράψω ή να σχολιάσω κάτι, θέλω να ξέρω που θα τα απευθύνω πρώτα, προκειμένου να μετρηθούν τα γραφόμενα μου αν περιέχουν τη σωστή δόση υπευθυνότητας και σοβαρότητας και εν τέλει να εγκριθούν.
    Υ.Σ2.: Έλεος μόνο ο Θεός δίνει. Τελευταία όμως κι αυτός μ’αυτά που βλέπει και ακούει, αδυνατεί κι αναφωνεί ΕΛΕΟΣ!!!

  7. spiros_d

    Το κάτωθι άρθρο είναι η απάντηση της δικαιοσύνης στα «τερτίπια» των ιερέων.

    19/03/09 Απέρριψε σήμερα ο Άρειος Πάγος την αίτηση του Μητροπολίτη, πρώην Αττικής, Παντελεήμονα, να αναιρεθεί η απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου της Αθήνας, με την οποία καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι ετών για υπεξαίρεση 160.000 ευρώ, από τη μονή του Οσίου Εφραίμ.

    Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι η καταδικαστική εφετειακή απόφαση έχει την απαιτούμενη, από το Σύνταγμα, νόμιμη και ειδική αιτιολογία και επιπλέον, ότι η απόφαση του Εφετείου Αθηνών δεν πάσχει από ασάφειες, αντιφάσεις και έλλειψη ειδικής και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s