Αρχίζει η κατασκευή της Ιονίας Οδού

Αναδημοσιεύουμε από την Εφημερίδα “Συνείδηση” (Ημερήσια Εφημερίδα Αιτωλίας και Ακαρνανίας):

Στήνονται τα εργοτάξια σε Αντίρριο, Εύηνο και Κεφαλόβρυσο. Σύσκεψη σήμερα με τους Ισπανούς εκπροσώπους της κοινοπραξίας για τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου

Ιόνια Οδός

Αρχίζει η κατασκευή

Άμεσα ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που έρχεται να αλλάξει οριστικά τα χαρακτηριστικά της Αιτωλοακαρνανίας και να άρει την απομόνωση. Μετά από 20 χρόνια διεκδικήσεων, συζητήσεων και μελετών… περνάμε επιτέλους στην υλοποίηση των οραμάτων!

ionia-odos

«Είμαστε έτοιμοι, ξεκινάμε άμεσα». Με τα λόγια αυτά ο επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος της αναδόχου κοινοπραξίας που ανέλαβε την κατασκευή της Ιονίας Οδού κ. Στέργιος Λαμπρόπουλος μεταφέρει μέσω της «Σ» μια από τις πλέον σημαντικές και ελπιδοφόρες ειδήσεις των τελευταίων ετών, αν όχι δεκαετιών, για το νομό μας. Επιτέλους οι «Δρόμοι Ανάπτυξης» που από ετών παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς έρχονται και στην Αιτωλοακαρνανία. Η Ιόνια Οδός ξεκινά άμεσα (παρά τα σε εκκρεμότητα ζητήματα απαλλοτριώσεων και επιτάξεων) και αυτή την περίοδο στήνονται τα εργοτάξια. Σήμερα μάλιστα πραγματοποιείται σύσκεψη με τη συμμετοχή των Ισπανών εκπροσώπων της κοινοπραξίας, προκειμένου να καθοριστεί με κάθε λεπτομέρεια η εξέλιξη των εργασιών.

Το έργο θα κατασκευαστεί τμηματικά ασφαλώς και θα εξελίσσεται σύμφωνα και με την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων. Η καθυστέρηση μάλιστα που παρατηρείται οφείλεται ακριβώς στο θέμα αυτό. Είναι χαρακτηριστικό δε το γεγονός ότι το έργο θα ξεκινήσει απ’ τα 5 πρώτα χιλιόμετρα που δόθηκαν… διασπασμένα όμως σε 28 κομμάτια αυτή τη στιγμή (!!!!!!), καθώς η διαδικασία των επιτάξεων είναι υπερβολικά αργή. Η μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων θα απασχολήσει βέβαια και τη σημερινή σύσκεψη των κατασκευαστών. Η προσπάθεια πάντως εστιάζεται πλέον στην ταχεία ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, ώστε να μην παρεμποδιστεί η συνέχεια του έργου, που στο σύνολό του περιλαμβάνει 42 ανισόπεδους κόμβους και 382 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με προϋπολογισμό διπλάσιο εκείνου της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου!

Πιο συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:

α) τον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).

β) τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 175 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια, μετά τα Καμένα Βούρλα.

γ) τον συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.

Να σημειωθεί ότι στην Ιόνια Οδό θα ενσωματωθεί και το σε πλήρη εξέλιξη έργο της Παράκαμψης Αγρινίου (β΄ φάση), το οποίο μάλιστα θα παραδοθεί πολύ νωρίτερα απ’ τον προβλεπόμενο χρόνο. Το συνολικό έργο της Ιονίας Οδού, βάσει του χρονοδιαγράμματος θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 72 μήνες απ’ την κύρωση της σύμβασης (ο χρόνος μετρά απ’ τις αρχές του περασμένου έτους) και σε ότι αφορά το κομμάτι που διέρχεται την Αιτ/νία σε 44 μήνες. Τέλος υπενθυμίζουμε ότι στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Σε ότι αφορά τα διόδια πρέπει να σημειωθεί ότι αλλάζει το σύστημα και πλέον δεν θα ισχύει η πρακτική της χρέωσης ανεξάρτητα των χιλιομέτρων που διανύουμε. Με το νέο σύστημα η χρέωση των διοδίων θα γίνεται ανά χιλιόμετρο.

——————————————————————————————————————————–

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα “Συνείδηση” (Ημερήσια Εφημερίδα Αιτωλίας και Ακαρνανίας), Έτος 9, Αριθ. φύλλου 2075 (Πέμπτη 29 Ιαν. 2009)

Advertisements

2 Σχόλια

Filed under Δανεισμένα, Στη γειτονιά μας

2 responses to “Αρχίζει η κατασκευή της Ιονίας Οδού

  1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΘ. ΜΟΥΖΑΚΗΣ

    Δεν θα είχα καμιά διάθεση σχολίου αλλά και κανένα λόγο να προκαταλάβω αρνητικά και με πολλαπλή επιφύλαξη τις όποιες δηλώσεις και εξαγγελίες των υπευθύνων της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ», αναδόχου Κ/Ξ για την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα Ιόνια Οδός, σε ΜΜΕ της Δυτικής Ελλάδος και της Ηπείρου, για την πολυπόθητη και ΑΚΡΙΒΟ-θώρητη έναρξη κατασκευής του έργου και το στήσιμο των εργοταξίων, αν οι ίδιες ή παρόμοιες δηλώσεις δεν είχαν γίνει και κατά το παρελθόν, από τον ίδιο άνθρωπο-εκπρόσωπο της εταιρείας, καθηγητή ΕΜΠ ,κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, οι οποίες όμως στην πορεία διαψεύσθηκαν εκθέτοντας πρόσωπα, αξιώματα και θέσεις.
    Συγκεκριμένα:
    – Παρασκευή 23-11-07, εφημερίδα «Ηπειρωτικός Αγώνας», ο κ. Σ. Λαμπρόπουλος παραδέχεται ότι, οι μπουλντόζες αναμένεται να πιάσουν δουλειά μέχρι τις 15 του ερχόμενου μήνα (δηλ. 15 Δεκεμβρίου 2007!!!), ενώ ο γιαννιώτης Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.Καλογιάννης, είχε ανακοινώσει ότι οι εργασίες θα ξεκινούσαν τον Μάιο του 2007!!!!
    – Σε δημοσίευμά της στις 24-08-08, η εφημερίδα «Καθημερινή» επισημαίνει ότι, «η ΔΕΘ έφτασε, αλλά… η Ιόνια Οδός και η Ε65 ΔΕΝ ξεκίνησαν», αποκαλύπτοντας την δυσαρέσκεια των επιτελών του ΥΠΕΧΩΔΕ που αποδίδουν τις καθυστερήσεις στην Ιόνια Οδό σε προβλήματα που δημιούργησε η κατασκευάστρια Κ/Ξ με την προσπάθειά της να μειώσει το κόστος του έργου!
    Επίσης,
    – σε συνάντηση που είχαν οι επικεφαλής της Κ/Ξ με τον ΓΓ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, κ. Σπύρο Σπυρίδωνα στα τέλη Μαΐου 2008, στην έδρα της περιφέρειας στην Πάτρα, τον διαβεβαίωναν ότι εντός διμήνου το αργότερο (Αύγουστος 2008!!!) θα έχουν στηθεί τα εργοτάξια στο τμήμα του δρόμου Αντίριο-Αγρίνιο. (πηγή:nafpaktia.com).
    Δικαιολογημένα λοιπόν, διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις και τηρώ στάση αναμονής, όχι κακοπροαίρετα όμως, μέχρις ότου δω πια δω φως ΑΛΗΘΕΙΑΣ στο τούνελ της Ιόνιας Οδού και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, που θα μας βγάλει, ως πολίτες και ευρύτερα ως περιοχή (Δυτική Ελλάδα-Ήπειρος), από την αναπτυξιακή απομόνωση και το περιθώριο, αναδεικνύοντας τα πλούσια ελέη και κάλλη μας.
    Ο χρόνος λοιπόν, που όμως ολοένα και λιγοστεύει ανησυχητικά, επικίνδυνα για κάποιους άλλους, και η α-πορ(ε)ία των έργων θα δείξουν, αλλά κυρίως θ’αποδείξουν, έμπρακτα και τεκμηριωμένα, την περίσσια ή την έλλειψη ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ και ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ στα όποια «επίσημα» λεγόμενα, δηλώσεις και εξαγγελείες.
    scripta manent!
    Υ.Σ.: σχετικό άρθρο μου για την Ιόνια Οδό, την πρόβλεψη σύνδεσής της με την Λευκάδα και την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ» (12-12-2008) και «ΕΣΠΕΡΙΔΑ» (15-12-2008).

    • Παναγιωτα

      Ευχομαι να ολοκληρωθει το συντομοτερο δυνατο ο αυτοκινητοδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ!!! (να μην υπαρξουν δηλ. καθυστερησεις) Το περιμενουμε πως και πως!! Μη μας αφησετε μονο με την ελπιδα……δειξτε μας τα ΕΡΓΑ!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s